BE/B96

BE Opplæring

Ønsker du tilhengerlappen på en effektiv måte og til en rimelig penge? Da kan vi hjelpe deg. Det er to førerkortklasser som gir deg retten til å kunne kjøre med tilhenger, B96 og BE.
B96 gir rett til å føre bil + tilhenger inntil 4250 kg. I klasse BE kan du føre bil + tilhenger inntil 7000 kg så lenge det er innenfor bilens vektbegrensninger. Opplæringen på BE og B96 er den samme. Det som skiller BE og B96 er at du må gjennomføre en førerprøve på BE. Det trenger du ikke på B96. Du må gjennomføre trinn 2 og 3, sikkerhetskurs på vei og lastesikringskurs.

Bestill BE/B96 opplæring her